Veelgestelde vragen

Hoe werkt het?

Algemeen
  1. Hoe winkel ik op de site?
  2. Hoe verstuur ik een bestelling via de site?
  3. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de gestelde termijn aankomt?
  4. Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
  5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
  6. Wat is de status van mijn bestelling?
  7. Moet ik eerst inloggen? 

Betalen en Bezorgen
  8. Hoe kan ik betalen?
  9. Hoe en door wie wordt mijn order bezorgd?
10. Wanneer kan ik mijn order verwachten?

Diverse vragen



Hoe winkel ik op de site?
U kunt langs de verschillende categoriën en producten gaan en een keuze maken door te klikken. De winkelwagen kunt u gebruiken als een geheugen voor producten die u tijdens het winkelen hebt verzameld. Maar u bent niet verplicht deze ook te bestellen. U kunt altijd producten verwijderen, aantallen aanpassen en nog producten toevoegen. U kunt ook verder winkelen op de site. Van de meeste producten krijgt u een afbeelding te zien. Een uitgebreide omschrijving komt in beeld als u op “info” klikt. U kunt altijd producten wissen of het aantal veranderen. Tijdens het winkelen ziet u aan de rechterkant steeds welk bedrag u in uw winkelwagen heeft. Dus u weet op elk moment waar u aan toe bent.

[Naar boven]

Hoe verstuur ik een bestelling via de site?
Als uw winkelwagen vol zit, klikt u op “afrekenen”. Hier kunt u de verzendmethode en betaalmethode kiezen. U kiest de betaalmethode en klikt op “ga verder”. Na afrekenen krijgt u via e-mail een bevestiging met een overzicht van alle artikelen die u heeft besteld. Klik hier voor een uitleg met illustraties.

[Naar boven]

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de gestelde termijn aankomt?
ls u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kunt u het beste contact met ons op nemen via helpdesk@drankgigant.nl. Let op de wijze van betalen ( ideal & Paypall en Creditcard zijn directe betalingen) Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden. Als u naar “Mijn account” gaat en daarna naar “Mijn orders” dan kunt u de actuele status van uw bestelling bekijken. 

[Naar boven]

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Als u op “Mijn account” rechts boven op de site gaat, kunt u uw account informatie wijzigen en uw wachtwoord wijzigen. Als u naar “Mijn account” gaat kunt u daarna naar “Account-gegevens” gaan om die te bewerken. 

[Naar boven]

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ga naar "Mijn Account". Daar klikt u op "wachtwoord vergeten". Vervolgens tikt u uw e-mail adres in en krijgt u een nieuw wachtwoord per e-mail toegezonden. U kunt nu inloggen met uw nieuwe wachtwoord en uw wachtwoord eventueel wijzigen in een voor u beter te onthouden wachtwoord. 

[Naar boven]

Wat is de status van mijn bestelling?
U klikt op “Mijn account” rechtsboven op de site. Vervolgens klikt u op “Mijn orders"” waar u 24 uur per dag de actuele status van uw bestelling kunt bekijken. Vindt u uw order hier niet tussen dan is de betaling nog niet verwerkt, dit komt bijvoorbeeld voor bij gebruikers die een overboeking maken.

[Naar boven]

Moet ik eerst inloggen? 
Dat is niet noodzakelijk. Als u nog geen klant bent, heeft u al de mogelijkheid om producten in de winkelwagen te leggen. Logt u daarna in, bijvoorbeeld bij het afrekenen, dan wordt de winkelwagen automatisch meegenomen. 

[Naar boven]


Hoe kan ik betalen? 
U kunt betalen middels iDeal, PayPal, vooraf overmaken, betalen bij afhalen in de winkel, Mistercash, Sofort, Creditcard of Bancontact. Wij raden aan om te betalen via iDeal vanwege de snelle en betrouwbare afhandeling van uw order en betaling, u kunt uw eigen bank gebruiken en bent verzekerd van de meest snelle levering. 

Voor onze buitenladse gasten raden wij aan om met Sofort te betalen, dit is sneller en geheel gratis voor u als klant.

Voor PayPal  vragen wij een kleine bijdrage in de transactie kosten (2%), vooraf overmaken is uiteraard ook mogelijk echter duurt de levering dan iets langer (afhankelijk vd betalingsbevestiging van uw bank). Een factuur wordt normaliter niet meegestuurd via email, dit is uiteraard wel mogelijk op aanvraag (via mail, telefoon of opmerkingen).

Voor meer informatie over betalingsmogelijkheden verwijzen wij u door naar de pagina Veilig betalen, als u nog verdere vragen heeft kunt u ons uiteraard mailen:  helpdesk@drankgigant.nl

[Naar boven]


Hoe en door wie wordt mijn order bezorgd? 
Al onze pakketten worden dubbeldik ingepakt en we maken gebruiken van extra stevige dozen, de orders worden verzonden met PostNL. Een factuur wordt normaliter niet meegestuurd, dit is uiteraard wel mogelijk op aanvraag (via mail, telefoon of opmerkingen).

Via de website van PostNL kunt u op de hoogte blijven van de status van uw order.

[Naar boven]


Wanneer kan ik mijn order verwachten? 
Als u voor 17:00 uur bestelt komt uw order al de volgende dag binnen, bij zeer grote orders of bij bestellingen van exclusieve flessen kan het een enkele dag langer duren. Orders die op vrijdag na 17:00 uur worden besteld worden maandag verzonden en zullen dinsdag worden bezorgd. Als het langer dan een dag duurt zullen wij u hierover uiteraard op de hoogte stellen middels e-mail of telefoon en doorgeven wat de verwachte leverdag is. Onze voorraad dekt echter 99,3% van de bestellingen en u kunt er dus gerust van uitgaan dat uw bestelling de volgende dag binnen is. Wij werken continue aan het verbeteren van de voorraden en service en doen onze uiterste best uw pakket zo snel en zorgvuldig mogelijk naar u te verzenden.

Moet de zending naar het buitenland verzonden worden en heeft u betaald met Mistercash of Bankcontact dan kan het drie tot vier werkdagen duren voor wij uw pakket kunnen verzenden, om uw pakket sneller in huis te hebben raden wij aan om met Sofort te betalen.

[Naar boven]