Osborne Medium Dry Oloroso 10 RF

75 cl

Osborne Medium Dry Oloroso 10 RF

75 cl
Share:

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 11,95
  • Vanaf 6 voor € 11,70 per stuk
Op werkdagen voor 17:00 besteld is morgen in huis!
Let op: getoonde prijzen zijn inclusief accijns. Bij verzendingen buiten Nederland zullen de accijnstarieven van dat land worden getoond.
Inhoud 75 cl
Alcohol % 19 %
Merk Osborne
Op werkdagen besteld vóór 17:00 uur = volgende dag in huis. Betaal met Paypal, Ideal of Creditcard om zeker te zijn dat uw betaling tijdig binnen is. De aller grootste zorg én beste inpak methodes passen wij toe om uw artikelen veilig en snel te verzenden.

 

Een persoonlijke boodschap of kaartje aan uw product toevoegen is mogelijk. Deze optie kunt u in de winkelwagen aanvinken, wanneer u deze optie aankruist kunt u in het vak opmerkingen de persoonlijke boodschap invoeren.

Details

Osborne Medium Dry 10 RF is een donker mahonie kleurige Sherry met een rijk en royaal bouquet, medium zoet van smaak met hinten van noot. Het is een elegante en vol van smaak zijnde Sherry die gemiddeld 5 jaar heeft mogen rijpen.

Osborne produceert wijnen van een uitstekende kwaliteit, voor de wijnen van Osborne worden alleen de beste druiven gebruikt, druiven als Touriga Nacional, Touriga Francesca, Tinta Roriz, Tinta Amarela, Tinta Barroca, Malvasia Fina , Codega en Gouveio afkomstig uit de Douro Vallei.

De wijnen worden gebotteld in de havenstad Vilanova de Gaia, blakbij de stad Porto.

Geschiedenis:

Ongeveer 240 jaar geleden ( 1772 ) trok een Engelse koopman uit Exeter, zijn naam “ Thomas Osborne “ naar het Spaanse Cadiz om daar een handelsbedrijf op te starten met name in wijnen. Hij noemde het bedrijf Osborne. Omdat Thomas Osborne twee premium sherry vaten wist te bemachtigen en wist te verkopen “ in 1845 “ aan de Royal Family wist hij in een redelijk korte termijn bekend te worden.

De Bekende Stier:

In 1956 ontwerpt Manolo Prieto de huis ontwerper van Osborne een nieuwsgierige reclamecampagne voor het merk Veterano, al snel werden er op strategische plaatsen de silhouet van de stier geplaatst.

In 1988 is er een spaanse wet aangenomen die het verbood om reclame te maken langs de weg, omdat er zo veel stieren stonden in Spanje ontstond er tegenstand, hierop heeft het bedrijf besloten om alle reclame uitingen te verwijderen van de stier zo dat deze toch geplaatst mocht worden. Ook is de stier van onmisbare maatschappelijk belang en past binnen de cultuur van Spanje.

Momenteel is de Osborne stier internationaal erkend en zeker het meest Spaanse symbool ter wereld geworden. Ook is het tot de dag van vandaag het paradepaardje van de familie!