Moët & Chandon Ice Impérial + 2 Glazen

75 cl

Moët & Chandon Ice Impérial + 2 Glazen

75 cl
Share:

Beschikbaarheid: In voorraad

Normale prijs: € 119,50

Special Price € 85,50

Op werkdagen voor 17:00 besteld is morgen in huis!
Let op: getoonde prijzen zijn inclusief accijns. Bij verzendingen buiten Nederland zullen de accijnstarieven van dat land worden getoond.
Inhoud 75 cl
Alcohol % 12 %
Land Frankrijk
Merk Moët en Chandon
Op werkdagen besteld vóór 17:00 uur = volgende dag in huis. Betaal met Paypal, Ideal of Creditcard om zeker te zijn dat uw betaling tijdig binnen is. De aller grootste zorg én beste inpak methodes passen wij toe om uw artikelen veilig en snel te verzenden.

 

Een persoonlijke boodschap of kaartje aan uw product toevoegen is mogelijk. Deze optie kunt u in de winkelwagen aanvinken, wanneer u deze optie aankruist kunt u in het vak opmerkingen de persoonlijke boodschap invoeren.

Details

Het champagnehuis Moët & Chandon lanceert de eerste champagne ter wereld die met ijs wordt gedronken: Moët Ice Impérial. Deze verfrissende, unieke blend is een van de grootste innovaties in de geschiedenis van de champagne en biedt een geheel nieuwe beleving van champagne drinken. Dankzij de rijke structuur, met een hint van zoet en vers rood fruit, blijft de smaak optimaal behouden bij toevoeging van ijs.

Dit set wordt geleverd met twee bijzondere hard plastic Moet Ice glazen deze hard plastic glazen zijn wit, met in het goud de tekst Moët en op de achterkant schuin gedrukt het logo in het goud.

Geheel in lijn met Moët & Chandon’s traditie van innovatie, zoekt Moët Ice Impérial de grens op in de traditionele wereld van de champagne. Deze nieuwe wijn brengt een sensatie van frisheid met aroma’s van krachtige tropische vruchten en past ideaal bij feesten met vrienden op exclusieve bestemmingen; van Rio de Janeiro tot Saint-Tropez, op de VIP dakterrassen van LA en Sydney, in exclusieve beachclubs en op de mooiste terrassen in Nederland.

“De Moët Ice Impérial blend (pinot noir, pinot meunier en chardonnay) heeft een rijke structuur en is specifiek ontwikkeld om de smaakbeleving met een twist van vers rood fruit, ook bij versmelting van het ijs, te behouden en te intensiveren “, aldus Chef de Cave Benoît Gouez.

Moët Ice Impérial wordt geserveerd in grote, cabernet-stijl Moët & Chandon Ice Champagne glazen die de frisheid optimaal tot zijn recht laat komen. Het glas kan ook worden gegarneerd met muntblaadjes, een geste van limoen of witte grapefruit geheel volgens persoonlijke smaakvoorkeur. De elegante fles is –spraakmakend- wit gelakt met een “black tie”, een gouden label en zilveren hals; een vernieuwende uitstraling passend bij een innovatieve champagne.

Moët & Chandon is de meest gedronken champagne ter wereld. In de film- en muziek industrie is het ook de favoriet, speciaal in Hollywood. Sinds het begin van deze filmindustrie is er al een band met Moët & Chandon. Grootheden als Gary Grant en Alfred Hitchcock waren grootse fans van de champagnes. Nog steeds spelen de champagnes een grote rol in de filmindustrie, op de grootste filmfestivals als Cannes Filmfestival, de Golden Globe en Oscar wordt Moët & Chandon geschonken.

Moët & Chandon champagnes bevatten drie druifsoorten, Pinot Noir, Pinot Meunier en Chardonnay. De Moët & Chandon champagnes onderscheiden zich door de wijnen een langere rijpingsperiode te geven ten opzichte van vergelijkbare wijnen. De Brut heeft een rijpingsperiode van 3 jaar, de Vintage Champagne edities rijpen 4 tot 6 jaar lang en de Cuvée hebben zelfs nog een langere rijperiode. De Moët & Chandon Brut wordt erg veel gedronken, vooral de Moët & Chandon Brut Imperial is een zeer geliefde wijn.

Geschiedenis:

Moët is de naam van het beroemde champagnehuis waar het succes begonnen is. Om Moët & Chandon aan te duiden wordt ook regelmatig enkel de naam Moët gebruikt, dit verwijst dan naar het champagnehuis, maar er wordt hetzelfde als Moët & Chandon mee bedoelt. In 1146 is het succes begonnen toen de broers Nicolas en Jean Moët verheven werden in de edelstand door koning Charles VII. De familie heeft een onmisbare invloed op de geschiedenis van de Champagne. In 1743 richt Claude Moët het Maison Moët op. Uiteindelijk heeft de zijn kleinzoon Jean Remie Moët ervoor gezorgd dat het Moët champagnehuis een echt succes werd. Jean Remie zat vol ambities, een daarvan was de hele wereld bekendmaken met de Moët champagne. Hij heeft het voor elkaar gekregen om van Moët een echt merk te maken dat over de hele wereld geassocieerd wordt met prestige, weelde, plezier en genot. In 1832 trekt Jean Remie Moët zich terug uit het familiebedrijf, de gepensioneerde geeft de verantwoordelijkheid aan zijn zoon Victor Moët en schoonzoon Pierre-Gabriël de Chandon de Briailles. Door de samewerking wordt hetzelfde jaar nog gekozen voor een nieuwe naam, Moët & Chandon. 

Na ruim 250 jaar na de oprichting is Moët & Chandon al geen op zichzelf staande onderneming meer. In 1971 neemt Moët & Chandon Hennessy over, deze cognacproducent gaat sinds dien door onder de naam Moët Hennessy. In 1987 fuseren Moët & Chadon en Louis Vuitton, een modefabrikant. De onderneming Louis Vuitton Moët Hennessy die hieruit is ontstaan is tegenwoordig een van de grootste conglomeraten ter wereld op het gebied van luxe goederen. Louis Vuitton Hennessy Moët oftewel LVHM is ondertussen beursgenoteerd en voor het grootse deel van de Cristian Dior Groep. De champagnehuizen Veuve-Clicquot, Mercier, Canard-Duchêne, Henriot en Ruinart behoren ook tot LVHM onderneming.

Moët & Chandon heeft 230 van de beste wijngaarden die samen 6 km² beslaan in de champagnestreek. Daarbij hebben ze een samenwerking met 160 persbureaus. Uiteindelijk worden ruim 2 miljoen flessen per jaar verkocht. De sterke reputatie die zij danken aan een goede en constante kwaliteit en een herkenbare stijl die al 250 jaar wordt meegegeven aan de wijnen.